FAQ – Veelgestelde vragen

Producten

Er zit geen gloeilamp bij mijn verlichting.

Design lampen worden bij Tonko zonder gloeilamp verkocht. Het is aan de klant om te kiezen welk soort licht hij/zij wilt gebruiken om een bepaalde sfeer te creëeren. We bieden echter wel enkele gloeilampen aan in onze webshop, deze zijn uiteraard suggesties, je bent zelf helemaal vrij om te kiezen welke lamp je uiteindelijk zal gebruiken.

Waarom duurt het zo lang om mijn producten te leveren?

Alles wat te koop staat op tonko.be wordt met de hand gemaakt. Voor vele van de producten worden deze ook nog eens per bestelling gemaakt. Voor sommige van onze producten geldt er dan ook een langere productietijd door de verschillende processen waar jouw items door moeten. Keramiek moet bijvoorbeeld eerst gedraaid worden, dan drogen, een eerste keer bakken, glazuren, een tweede maal bakken. Dit vergt allemaal zijn tijd, maar resulteert wel in prachtige producten.

Is kopen bij Tonko ecologisch?

De ontwerpers die leveren aan Tonko kiezen er steeds voor om materialen te gebruiken die ecologisch verantwoord zijn. Er wordt ervoor gezorgd dat de grondstoffen van natuurlijke oorsprong zijn en/of dat de grondstoffen een circulair/recycleerbaar karakter hebben.Verpakkingsmaterialen zijn steeds van natuurlijke oorsprong en recycleerbaar. We gebruiken kartonnen dozen die gemakkelijk recycleerbaar zijn, papier als opvulmateriaal en enkel biobased bubbelwrap voor de breekbare items.Om ons steentje bij te dragen aan de toekomst voor er ook per bestelling een boom geplant om de uitbreidende woestijnen tegen te gaan.

Waar worden de producten gemaakt?

Alle producten verkrijgbaar bij Tonko worden met de hand gemaakt. Meeste items worden door de belgische ontwerpers zelf gemaakt. Maar sommige ontwerpers verkiezen om hun werken te laten maken bij lokale ateliers of in een werkplaats in het buitenland waar mensen met minder kansen op een faire manier worden behandeld en betaald.

Verzendingen

Waar leveren jullie?

Op dit ogenblik leveren we enkel in België, Nederland en Luxemburg. Had je graag je bestelling in een ander land geleverd, dan kan je ons een mailtje sturen en kijken we wat we voor jou kunnen doen en maken we een offerte voor de levering.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

Op elke productpagina staat aangegeven hoelang de productietijd bedraagd. Ook bij het afrekenen word meegedeeld wanneer er geschat wordt dat je jouw items zal ontvangen.Daarnaast proberen we jou per mail ook zo veel mogelijk op de hoogte te stellen over te vooruitgang van jouw bestelling. Voel je vrij om ons te contacteren voor updates.

Waarom duurt het zo lang om mijn producten te leveren?

Alles wat te koop staat op tonko.be wordt met de hand gemaakt. Voor vele van de producten worden deze ook nog eens per bestelling gemaakt. Voor sommige van onze producten geldt er dan ook een langere productietijd door de verschillende processen waar jouw items door moeten. Keramiek moet bijvoorbeeld eerst gedraaid worden, dan drogen, een eerste keer bakken, glazuren, een tweede maal bakken. Dit vergt allemaal zijn tijd, maar resulteert wel in prachtige producten.

Is kopen bij Tonko ecologisch?

De ontwerpers die leveren aan Tonko kiezen er steeds voor om materialen te gebruiken die ecologisch verantwoord zijn. Er wordt ervoor gezorgd dat de grondstoffen van natuurlijke oorsprong zijn en/of dat de grondstoffen een circulair/recycleerbaar karakter hebben.Verpakkingsmaterialen zijn steeds van natuurlijke oorsprong en recycleerbaar. We gebruiken kartonnen dozen die gemakkelijk recycleerbaar zijn, papier als opvulmateriaal en enkel biobased bubbelwrap voor de breekbare items.Om ons steentje bij te dragen aan de toekomst voor er ook per bestelling een boom geplant om de uitbreidende woestijnen tegen te gaan.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Alle verlichting en meubels worden gratis verzonden binnen de BeNeLux. De verzendingskost voor keramiek bedraagt €9 voor België en €12 voor Nederland en Luxemburg. Is het totaalbedrag van jouw bestelling €200 of meer? Dan versturen we het gratis naar de volledige BeNeLux.

Retours

Hoe kan ik een product retourneren?

Idien je wenst een product terug te sturen laat je dit zo spoedig mogelijk weten per mail. Wanneer het gaat om een defect product voeg je best enkele foto’s toe aan je mail om duidelijk te maken waar de klacht juist om gaat. Wij zorgen dat je gemakkellijk je bestelling kan terugsturen met een verzendlabel die je thuis kan afprinten. De verzendkosten zijn voor onze rekening. Indien je niet tevreden bent met het leverde product laat je dit binnen de 14 dagen weten. We zorgen ervoor dat je bestelling terug tot bij ons komt, maar de verzendkosten zijn wel voor

Ik heb een defect item ontvangen.

Wanneer er een product niet werkt zoals het hoort of er is iets gebroken/gebogen tijdens het versturen worden deze per direct vervangen. Neem onmiddellijk contact met ons op via mail met enkele foto’s van jouw klacht. Wij zorgen ervoor dat het product terug tot bij ons komt en dat deze met een werkend exemplaar vervangen wordt. Houdt er rekening mee dat dezelfde productietijd kan gelden. De verzendkosten zijn dan uiteraard voor onze rekening.

De ontvangen items voldoen niet aan mijn verwachtingen.

Op alle bestellingen geldt een bedenktijd van 14 dagen. Laat ons tijdig weten dat je de producten wenst te retourneren. Wanneer de producten terug bij ons aangekomen zijn en gecontroleerd wordt het aankoopbedrag teruggestort. Verzendkosten worden niet vergoed.